Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom inn i stua

OSLO: Med «DuoSvar» kan NetComs privatkunder benytte mobiltelefonen som svarer for hjemmetelefonen. Nå kan også NetComs privatkunder benytte selskapet som fastlinjeleverandør.

Fra 1. juni kan alle telefonabonnenter velge sin teleoperatør en gang for alle, og slipper dermed inntastingen av 4 ekstra sifre når man ønsker å bytte til å velge en annen operatør. NetCom har tidligere tilbudt denne tjenesten kun til sine bedriftskunder, men gjør nå fast forvalg tilgjengelig også for sine privatkunder.

Duosvar
NetCom har gjennomført grundige markedsundersøkelser under utviklingen av de nye tjenestene, og ønsket om en bedre telefonsvarertjeneste er særlig fremtredende i husstander med flere medlemmer.

Med NetCom DuoSvar kan de som ringer «familien Hansen» koble seg direkte mot de ulike familiemedlemmenes mobiltelefonsvarer. Den som ringer vil få beskjed om at «du er kommet til familien Hansen. Ønsker du å legge igjen en beskjed til Nils – tast 1, til Line tast 2,» og så videre.

På denne måten blir alle beskjeder private og far risikerer ikke lenger å slette barnas beskjeder når han har hørt på telefonsvareren.

Mobilt førstevalg
Mange benytter allerede Personsvar-funksjonen i sitt NetCom-abonnement ved å viderekoble sin hjemmetelefon til mobiltelefonen. Ved å gjøre bruk av den nye NetCom DuoSvar for hjemmetelefonen vil denne tjenesten bli rimeligere for kunden enn den hittil har vært.

– I NetCom sier vi at «Fremtiden er trådløs», og med disse nye tjenestene styrkes mobiltelefonens posisjon i kampen om å være kundenes primærtelefon, sier informasjonssjef Guri Wormdahl i NetCom.

Stikkord: Mobil