Deskill

Annonse


Ringer mer for mindre

DeskillKunder hos Telenor har økt ringetiden med 11 minutter per måned – eller syv prosent sammenlignet med fjoråret. Men samtidig går omsetningen per abonnent går ned med tre prosent, skriver telenor i sin pressemelding.

Konkurransen med NetCom har nemlig ført til noe lavere ringepriser.

Ringetid
Gjennomsnittlig ringetid for en mobilbruker hos Telenor Mobil var i 1. kvartal i år 163 minutter per måned. Dette er en økning på syv prosent fra samme tid i fjor hvor ringetiden var 152 minutter per måned. Likevel er trafikkveksten noe svakere enn året før, noe som skyldes den økte andelen av kontantkunder.

Nærmere 350.000 RingKontant-kunder har kommet til det siste året. Ringetiden for kontantkundene er lavere enn for andre mobilabonnenter, men til gjengjeld bruker disse kundene i større grad tekstmeldinger og andre nye tjenester.

Tjener mindre
Men nå tjener Telenor Mobil mindre per kunde.

Omsetningen per abonnent er redusert fra 1998 til 1999. I følge Telenor skyldes dette i hovedsak prisreduksjoner.

I januar i år reduserte Telenor Mobil prisene på mobilsamtaler med gjennomsnittlig åtte prosent, mens prisen for å ringe fra fasttelefon til Telenor Mobilabonnenter gikk ned med 23 prosent fra mars i fjor og med 16 prosent fra 25. mars i år.

Annonse