Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom «svikter» bedrifter

OSLO: NetComs adm. direktør Terje Christoffersen (bildet) innrømmer å ha problemer med å erobre bedriftsmarkedet. Men nå vil selskapet snart ikke bare tilby mobiltelefoni, men også fastlinjetjenester.

Christoffersen, Terje

NetCom leverte i dag, onsdag, sine beste resultater noensinne etter 1. kvartal: Overskudd på 45 millioner kroner før skatt. Men suksessen tilskrives først og fremst salget i privatmarkedet.

Innrømmer svikt
Adm. direktør Terje Christoffersen i NetCom innrømmet under fremleggelsen av kvartalstallene at satsingen på bedriftsmarkedet fortsatt ikke har gitt tilfredsstillende resultater.

Han er imidlertid mer optimistisk for siste halvdel av 1999, siden forvalgsnumre innen fasttelefoni (prefiks) faller bort fra 1 juni.

– Da vil NetCom også tilby fastlinjetjenester, opplyste Christoffersen.

Ikke totalleverandør?
På spørsmål om NetCom vil bli en totalleverandør av teletjenester, svarte han følgende:

– I et telekommunikasjonsmarked som bare blir bredere og bredere i sitt tjenestetilbud er jeg usikker på om det lønner seg for NetCom å levere alle tjenestene.

Ikke store nok
Christoffersen hevdet at betingelser og marginer frem til nå ikke har gjort det fornuftig for NetCom å levere et bredere tjenestespekter enn mobiltelefoni.

Videre opplyste han at selskapets forhandlerkjede, Klart Svar, jobber stadig mer mot bedriftsmarkedet – men at de foreløpig ikke har en stor nok størrelse til å kapre mer av markedet.

Stikkord: Mobil