Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nokia satser dyrt

OSLO: Nokia har mistet posisjonen som markedsledende på mobiltelefoner i Norge, men hevder at markedet har utviklet seg «som forventet»

Nokia 8810

– Nokia oppgir ikke salgstall i delmarkeder som Norge, men vi er godt fornøyd både med volum og kroneomsetning i det norske markedet i første kvartal. Det har utviklet seg som forventet, sier Skandinavia-sjef for Nokia Mobile Communications, Sara Kullgren til ITavisen.

Motorola-påske
Motorola har scoret sterkt på å ha en rekke produkter i flere prisklasser på markedet på et tidspunkt da flere av konkurrentene hadde få nye produkter.

Påskekampanjene til operatørene har slått kraftig ut. Der var Motorola, Bosch og Siemens kraftig representert.

– Hva er din kommentar til at Motorola har overtatt markedslederrollen i Norge?

– Det er basert på dine delvis ikke bekreftede tall og jeg vil ikke kommentere særskilte tall. Motorola har nok hatt gode produkter i volumsegmentene. Det overrasker ikke oss at Motorola er tilbake. Vi har satset sterkest i high end-markedet med bedre marginer, sier Kullgren.

Stikkord: Mobil