Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Eiendomsnett med bannere

BERGEN: Eiendomsnett vil ikke lenger bare leve av boligformidling. Inntektene skal økes ved å la adm. direktør Jan Grønbech (bildet) i DoubleClik, selge bannere på nettstedet.

Grønbech, Jan

Kun noen uker etter at DoubleClick inngikk en avtale med SOL har DoubleClick signert en ny avtale med et stort norsk nettsted – Eiendomsnett.

Ikke utsolgt
– Det er en spennende site, med solid trafikk og en meget eksklusiv målgruppe, sier Jan Grønbech.

Tjenesten har i dag cirka 6 millioner månedlige visninger, ifølge egne tall, noe som krever betydelige salgsressurser. De fleste nettsteder klarer knapt å selge ut halvparten av kapasiteten.

– Vi har allerede solgt ut en del visninger på tjenesten og regner med å levere god dekning, sier Grønbech.

– Dere hevder å være utsolgt på en del siter. Kan du love mer enn 50 prosent betalte visninger på Eiendomsnett?

– Jeg kan ikke garantere det, men vi vil gjøre vårt ytterste, sier han.

Kun eiendom
– Primært vil vi selge annonser som er relatert til eiendom. For eksempel finansiering, møbler og energileverandører, sier Grønbech.

Jan Grønbech startet opp firmaet DoubleClick, som lever av å selge annonser for ulike nettsteder, i fjor sommer. I tillegg til avtalene med Eiendomsnett og SOL, leverer de annonser for AltaVista, Dagbladet og Zoom.