Hopp til navigasjon Hopp til innhold

24/7 ruster opp i Norge

OSLO: Tidligere SOL-sjef, Stein Georg Lillemoen (bildet), hevder at selskapet 24/7 er i avsluttende kontraktsforhandlinger med flere norske nettsteder. Han lover DoubleClick kamp.

Lillemoen, Stein Georg

Etter lanseringen i februar som en ny aktør i kampen om web-annonser har det vært stille rundt foretaket 24/7. Nå har Lillemoen skaffet lokaler og er i full sving med å verve ansatte og kunder.

SOLfylt stab
Med seg på laget har Lillemoen to ex-kollegaer fra SOL. Dag Langfald som var tidligere salgssjef i SOL og Lars Hordnes, tidligere ansvarlig for SOL-referanse.

– Vi har også undertegnet ansettelseskontrakt med to andre som vil begynne i løpet av sommeren, sier Lillemoen.

Han regner med at den norske avdelingen vil sysselsette 10 personer i løpet av året.

David mot Goliat?
24/7 er ikke den eneste aktøren som vil spise seg store på norske bannerannonser.

DoubleClick, verdens største annonsenettverk, ledet av ex-SOL-kollega Jan Grønbech, begynte for nesten ett år siden og er allerede godt i gang med verving av norske nettsteder.

I likhet med Lillemoen har Grønbech hentet inn mange fra SOL og har allerede 10 personer på lønningslisten. Selskapet har avtale med både SOL og Dagbladet om salg av annonsevisninger. I tillegg nyter DoubleClick av betydelig norsk trafikk mot AltaVista.

Ikke skremt
Til tross for DoubleClicks forsprang er ikke Lillemoen skremt av sin tidligere kollega.

– Vi skal bli en fullverdig konkurrent. DoubleClick har blant annet en ulempe ved at de er gift med sitt eget annonsestyringssystem, Dart. Vi kan levere plattformsuavhengige løsninger tilpasset ulike annonsørers behov, sier han til ITavisen.