Arnt Sommerlund

Annonse


NetCom kommer til kort

Arnt Sommerlund

NetCom, som har høstet stor suksess med salg av kontantkort, har ikke tenkt like langsiktig som Telenor med muligheter for konvertering til andre typer abonnement.

Nummerløse kunder
Selv om NetCom var tidlig ute med salg av kontantløsninger via Rimi, 7-Eleven og bensinstasjoner, kan ikke disse abonnementene konverteres til et vanlig abonnement.

Nesten halvparten av NetComs kundemasse er i dag kontantkunder og blir ”nummerløse” ved tegning av et regulært NetCom abonnement.

Annonse


Stor pågang
– Vi har ikke lagt kontantkunder i egen nummerserie. Etter hvert som folk blir vant til å bruke mobil går bruken opp og det lønner seg å bytte abonnement, sier informasjonsdirektør Elisabeth Hegg Gjølme i Telenor Mobil.

Vi har allerede registrert mange som flytter kontantnummeret til et vanlig abonnement

Marginalt?
Informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom bekrefter overfor ITavisen at de jevnlig mottar forespørsler fra frustrerte kontantkunder som ikke får beholde nummeret ved oppgradering av abonnement.

– Foreløpig er det bare et fåtall som vil bytte. Effekten av kontantkortgenerasjonen vil komme på lengre sikt, sier han til ITavisen.

Annonse