Profilbutikken i det nyåpnede Byporten kjøpesenter ved Oslo Sentralbanestasjon er i følge en pressemelding fra Nokia ment å være deres spydspiss i salget og markedsføringen av mobiltelefoner og annet utstyr på det norske markedet.
Et utstillingsvindu
– Butikken skal drives forretningsmessig, men blir på mange måter et permanent utstillingsvindu, med det nyeste og beste innen Nokias design og teknologi, sier adm. direktør Sara Kullgren i Nokia Mobilte Phones, Skandinavia.
Profilbutikken skiller seg fra andre forhandlere ved å bygge på spesialkompetanse om Nokias produkter. I tillegg til alle de nyeste Nokia-produktene, vil profilbutikken altså ha spesialtrente ansatte som vil kunne gi forbrukerne profesjonell service og oppfølging.
Selve butikken er designet etter Nokias profilprogram og blir et viktig ledd i verdens ledende mobiltelefonprodusents markedskommunikasjon.
Starter ikke salg
-Vi skal ikke bli detaljister, den rollen tar mobiltelefonkjedene i Norge seg av, men butikken er en mulighet for oss til å komme tettere på forbrukerne og vise frem våre unike produkter i optimale Nokia-omgivelser og med budskap som understøtter vårt varemerke overfor forbrukerne, salgskorpset og operatorene, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Helen Larsson i Nokia i Skandinavia.
Nokia-butikken eies og drives av en frittstående forhandler, MTX Mobiltelefoneksperten AS, innenfor rammene til Nokia Concept Store.
Annonse