Christoffersen, Terje

Annonse


NetCom i pluss

Christoffersen, Terje

Etter fem års drift kan mobilselskapet NetCom for første gang melde et positivt årsresultat. Omsetningen var på 2.031 millioner kroner mot 1.714 millioner året før.

NetCom melder at de nå har over 570.000 abonnenter. Spesielt har økningen vært stor når det gjelder salg av Kontant-kort.

Utradisjonelt salg
NetCom har gjennomført flere kampanjer der en har solgt mobiltelefoner gjennom utradisjonelle salgskanaler – som for eksempel matvarekjedene Rimi og Ica, samt bensinstasjonene til Hydro Texaco. I tillegg selges NetCom-abonnement hos Klart Svar, Narvesen, Fina, 7-Eleven, Gyda (kiosker) og Statens Kantiner.

Annonse


– Konkurranse NetCom er født og oppvokst med konkurranse, og er vant til å konkurrere med store, etablerte selskaper, heter det i en melding fra selskapet.

Bekymret over fusjon
Det uttrykkes videre bekymring for konsekvensene av en fusjon mellom Telenor og Telia:

– Når to tidligere statsmonopoler slår seg sammen, må myndighetene sørge for at det nye storselskapet får reell konkurranse fra de største konkurrentene. Ved en slik utvikling vil konkurransen bli skjerpet, til fordel for nye og eksisterende kunder, melder NetCom.

Annonse