Annonse


For sexy for Internett

Broadcast.com, som sto for det tekniske, hadde sørget for en linjekapasitet til 250.000 – 500.000 samtidige seere. Dette var på ingen måte tilstrekkelig, da millioner av brukere forsøkte å overvære visningen klokken 01:00 i natt norsk tid. Få fikk videokontakt i det hele tatt, og de som kom gjennom fikk bare ubrukelige hakkete videosekvenser, ifølge AP.

Ingen kontakt
Da ITavisen av strengt redaksjonelle grunner prøvde seg mellom kl. 0:55 og 1:05 i natt var det komplett umulig å få video-kontakt. Selve presentasjonssiden kom raskt opp, men intet sett, intet hørt.

Victoria’s Secret skulle være en av de første store kommersielle live-hendelser på Internett. Dessverre viste teknologien seg, eller muligens planleggingen, å ligge milevis etter behovet. Video streaming-teknologien gjør at vi kan se video på nettet uten å laste ned store filer. Men det hjelper lite, så lenge ledningene informasjonen skal sendes gjennom ikke er «tykke nok».

Har du lyst til å se det vel 20 minutter lange showet, gå til http://webevents.broadcast.com/victoriassecret/fashionshow99/. Noen av kreasjonene kan kanskje virke litt upraktiske, men litt skal man vel lide for kjærligheten.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse