Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Dame styrer nett-Norge

OSLO: I går, fredag, gikk årets happening i den norske Internett-bransjen av stabelen. Under gull.taggen gjorde bransjen stas på seg selv, og spesielt på Bente Sollid (bildet) i Digital Hverdag / New Media Science, som vant tre priser.

Arnt Sommerlund

Sollid tok blant annet hjem den prestisjetunge prisen for Årets Nettsted. Dette for arbeidet med tjenesten DinSide.

Årets Internett-person
Vinneren i denne kategorien ble mannen bak den populære norske nettleseren Opera – Jon S. Von Tetzschner.

Opera har i flere år hatt god anseelse i bransjen, og i fjor høst ble den blant annet omtalt som et glimrende alternativ til Internet Explorer og Netscape av den ikke så lite kjente nyhetskanalen CNN.

Igjen og igjen
Det ser også ut til at arrangementet ikke blir noen døgnflue.

– Det er allerede bestemt at det blir arrangement neste år også. Problemet vi har hatt i år er at interessen har vært mye større en vi regnet med, sa arrangementssjef Kjetil Bergersen fra Momentum til VG.

Vinnerne
Her er vinnerne fra gull.taggen 99

Beste handelsnettsted
HakonIT/New Media Science for tjenesten RettHjem

Beste Intranett
Digital Hverdag / New Media Science for NorCargo

Beste Informasjonsnetsted
Razorfish Spray for Vegdirektoratet

Beste Markedsføringskampanje
New Media Science for Audi

Beste Banner-annonse
Leo Burnett for Golf

Cutting edge
EyeOne for EyeOne

Beste design og ide
Digital Hverdag / New Media Science for Farvelabben

Beste brukergrensesnitt
New Media Science for Aftenposten

Årets nettsted
Digital Hverdag / New Media Science for DinSide

Årets Internett-person
Jon Stephenson von Tetzscner i Opera