Annonse


Telenor med avtale til 40 mill

Torsdag undertegnet Telenor Bedrift og Kreditkassen en tre-årig avtale om outsourcing av bankens telefoniløsninger.

Telenor Bedrift overtar telefoniløsningene og får også det totale ansvaret for drift og utvikling av samtlige telefonitjenester for konsernet, både i Norge og i utlandet.

Konkurrenter
– God flyt av kommunikasjon på tvers i konsernet mellom spesialist- og fagfunksjoner og kundebetjenende enheter er avgjørende for å lykkes i markedet, sier viseadministrerende direktør Ola Forberg i Kreditkassen.

– Avtalen innebærer at Telenor overtar hele ansvaret for både utstyr og tilgjengelighet for våre telefonitjenester. En helhetsvurdering var avgjørende for at valget falt på Telenor, fortsetter han.

Annonse


Strategisk viktig
– Vi etablerer et nært og langsiktig samarbeid med en viktig storkunde. Det er en avtale jeg tror vi vil få se langt flere av i tiden fremover,” sier administrerende direktør Jon Fredrik Baksaas i Telenor Bedrift.

Call-center
Avtalen dekker alle typer telefonitjenester som mobil, trådløs, pc-basert og vanlig telefoni og nødvendige støttesystemer. Avtalen omfatter også trafikk både nasjonalt og internasjonalt. Overtagelse av bankens løsninger på call-center er en del av avtalen.

Banken har i dag en plattform som delvis er basert på MD110 fra Ericsson og et større antall eldre hussentraler av forskjellig fabrikat. Avtalen er en rammeavtale og vil anslagsvis ha en verdi på ca. 40 millioner kroner årlig.

Annonse