Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor ikke ufeilbarlige

– Ingen i Telenor er ufeilbarlige. Vi arbeider kontinuerlig med å forbedre personalbehandlingen av våre 20.400 ansatte. Men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i rapporten om maktmisbruk og lovbrudd ovenfor ansatte, sier Telenors pressetalsmann.

Melgaard, Dag NY
Dag Melgaard hevder at han ikke hørt om personalrapporten før Telecom Revy gjør han oppmerksom på innholdet:

– Dette er helt nytt og overraskende stoff for meg. Jeg har vanskelig for å tro at innholdet er fakta. Jeg kjenner ikke til at det skal ha vært begått overtramp ovenfor personer som er i en oppsigelsesfase i Telenor. Rapporten har jeg aldri hørt om – men det er mange rapporter og utredninger jeg aldri får rede på i et så stort konsern som vårt, sier pressetalsmannen til Telecom Revy.

Vellykket eksperiment
Han understreker at konsernledelsen fremdeles ser på omstillingsprosessen i forbindelse med Telenor Nye Muligheter som et vellykket eksperiment.

Dag Melgaard beskriver TNM som en suksess. Han begrunner dette med at av de 4750 ansatte har 2000 fått ny jobb i konsernet, 2000 har blitt sagt opp, 300 går på såkalt ventelønn og 450 er førtidspensjonert.

Lagt ned
1. august i år ble arvtakeren av TNM, Telenor Omstilling, lagt ned. Slike omfattende omstillingsprosesser er nå flyttet til det enkelte forretningsområde eller selskap i Telenor-konsernet.

Kunne vært bedre
– I ettertid av TNM-prosessen har konsernsjef Tormod Hermansen innrømmet at vi kunne ha vært bedre på omsorgsfunksjonen ovenfor de ansatte. Derfor har vi nylig fått laget en håndbok hvordan den enkelte leder skal gjennomføre personalbehandlingen på riktig måte i forbindelse med omstillingsprosesser. Vi har for lengst innsett at Telenor er inne i en kontinuerlig omstillingsprosess, sier Dag Melgaard.
Stikkord: Mobil