Hopp til navigasjon Hopp til innhold

iMac godt mottatt

OSLO: Apple får gjennomgående god respons på sin nye datamaskin med det spenstige designet, iMac. Her er noe av det som har blitt sagt om maskinen før og spesielt etter lanseringen i USA lørdag.

iMac
– Apple kommer med den største markedskampanjen for Imac i sin historie, over 760 millioner kroner skal brukes til reklame.
Apples hjemmeside

– Apple markedsfører iMac som «nesten dobbelt så rask som Pentium II». En rekke selskap – inkludert Alps, Canon, Epson, Hewlett-Packard, Iomega, og SyQuest – har meldt sin støtte for USB-løsningen til Mac (Universal Serial Bus). Flere andre selskap har vist USB-adapterer for eksisterende enheter.
Nettavisen Techweb

– Få tviler på at iMac vil selge, og selge godt. CompUSA (amerikansk datakjede) skal i følge rykter ha forhåndsbestilt 300.000 enheter alene.
Nettavisen Techweb

– Vi solgte flere iMac lørdag enn vi noensinne har solgt av noen som helst PC på en eneste dag.
Larry Mondry, visepresident i CompUSA til Bloomberg News.

– Butikker fra kyst til kyst selger raskt ut maskinene de har fått. Vi tror det blir ventelister på iMac i slutten av uka. Phil Schiller, Apples visepresident for internasjonal markedsføring, forsikret oss i et telefonintervju at deres fabrikker vil sende ut titusener av nye maskiner i uka, men at han ikke vil bli forbauset dersom bestillingene er større enn produksjonen – i hvert fall inntil årsskiftet.
iMacWorld om den første mottakelsen av maskinen – MacWorld har lansert en ekstra kanal i forbindelse med lanseringen.

– Apples aksjer steg til sitt høyeste nivå på tre år etter at det ble klart at selskapets nye iMac, som ble lansert lørdag, blir oppfattet som en stor suksess.
Nettavisen Nando Times