Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telia satser på kultur

OSLO: Telia har gått inn som hovedsponsor for TAENDIKT, som arrangeres i forbindelse med Kulturhovudstadåret 1998 i Stockholm. De melder samtidig at det er deres mål å inspirere folk til kulturelle samtaler, og at de lar mobilen ligge.

I forbindelse med sponsoravtalen er trebokser som inneholder dikt plassert på bordene i omtrent 50 restauranter i den svenske hovedstaden.

Gir diktere en håndsrekning
Disse diktene skal gi unge lyrikere en mulighet til å nå ut til publikum med sin poesi, melder Telia. Samtidig serveres det både svensk og utenlandsk klassisk poesi. Nye dikt skal sendes ut hver måned, men Telia sier at ideen er blitt så godt mottatt at de allerede nå er i ferd med å sende ut diktene som skulle vært sendt ut i september. De vurderer også å utvide prosjektet til andre byer i landet.

Leter etter trendsettere
Målet er å nå en trendskapende målgruppe. Telia mener disse sitter på Stockholms bedre kroer og spisesteder, og har langt bedre av å lese litt poesi, enn å prate i mobilen.

Dette er et nytt og uprøvd prosjekt som Telia mener stemmer godt overens med deres forretningside, siden det handler om kommunikasjon mellom mennesker.
Stikkord: Mobil