Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Forvent mer av NetCom

OSLO: Med rekordoverskudd i regnskapene ville NetComs ledelse og markedsdirektør Mikal Rohde (bildet) spre enda mer optimisme om eget selskap på mandagens pressekonferanse.

I dag har to av fem nordmenn en mobiltelefon. Den såkalte mobilpenetrasjonen er med andre ord 41,9 prosent. Men på mandagens pressekonferansen trodde ikke NetComs ledelse økningen vil stoppe der.

70 prosent?
– Vi regner med at mobilpenetrasjonen vil komme opp i mellom 60 og 70 prosent innen år 2001, sa markedsdirektør Mikal Rohde på pressekonferansen.

Adm. direktør Terje Christoffersen er ikke snauere en å skape enda større forventninger:

– På sikt finnes det faktisk forventninger om at den skal stige over 100 prosent, siden det er mulig med flere abonnementer og tjenester på et og samme SIM-kort, sier Christoffersen.

Kvinner, unge og eldre
NetCom skal i følge markedsdirektør Mikal Rohde angripe nye markedssegmenter: Kvinner, unge og «unge» eldre (aktive pensjonister).

NetCom mener at det ligger et ubenyttet potensiale på 300.000 unge brukere, 400.000 kvinner og 200.000 aktive pensjonister som har behov for mobiltelefon.
Stikkord: Mobil