Telia Norge har faktisk investert over 300 millioner kroner i svitsjer for å bygge opp et digitalt landsdekkende nett. Fastlinjetelefoni-delen til selskapet vil ventelig få et underskudd på hele 100 millioner kroner i år, melder Dagens Næringsliv tirsdag.
Ringer minimaltTelia har fått 120.000 privatkunder og 12.000 bedriftskunder i Norge, men problemet er at kundene ringer for lite. Adm. direktør Bjørn Formo opplyser at Telias norske kunder ringer for kun 25 prosent av hva ledelsen budsjetterte med. Han understreker ovenfor avisen at Telia Norge taper stort på et såpass lite ringevolum.Skuffet over seg selv
– Satsingen i Norge har kostet mere enn det har smakt. Vi er mest skuffet over oss selv. Vi har rett og slett ikke vært flinke nok, sier Formo til Dagens Næringsliv.
Annonse
Etter at storsatstingen slo feil er det på sin plass å spørre om dette vil få konsekvenser for Bjørn Formo og resten av ledelsen i Telia Norge. Tirsdag morgen var det ingen i Telia Norge som ønsket å kommentere dette.
Annonse