Annonse


Vil kvarte en fjerdel av annonsene

Doubleclick er et system for salg og styring av annonser på Internett. I USA er selskapet markedsledende, og fra høsten av vil de konkurrere om annonsekronene også her i landet, og da med Jan Grønbech som daglig leder.

40 millioner
Grønbech tror at det vil bli omsatt nettreklame for 175 millioner neste år og vil selv ha 25 prosent av dette markedet, melder Dagens Næringsliv. Dette betyr at Doubleclick i Norge skal opp i en omsetning på 40 millioner kroner. Bak selskapet i Norge står Doubleclick Skandinavia med en eierandel på 91 prosent.

Internasjonalt
Et internasjonalt nett av internettsteder har allerede satt bort annonsesalget til Doubleclick. Blant annet er 120 amerikanske og 13 svenske nettsteder med. Det er dette utenlandske nettet som skal hjelpe Doubleclikc Norway og Grønbech til å nå det målet de har satt seg, mens norske nettsteder blir hentet inn i nettverket.

Målet er å inngå avtaler med 15 norske nettsteder som vil sette bort annonsesalget til Doubleclick.

Annonse