Gustavsson, Kenneth ny

Annonse


Tele2 til annonsekrig

Gustavsson, Kenneth ny– De fem siste månedene har 150.000 nordmenn skiftet teleoperatør for alt annet enn lokalsamtaler. Det kan synes som Telenor har fått panikk når de kjører ut slike annonser, sier Gustafsson til nettavisen Telecom. – Det de sier til kundene er ”Spill død”!

Ligner
De to teleoperatørene Telenor og Tele2 har for tiden begge annonsekampanjer ute med annonser som ligner på hverandre, men har motsatt budskap. Telenor forteller at de er billige, og at det er sikkert å forbli kunde i Telenor. Tele2 ber forbrukerne sjekke prisene på telemarkedet.

Konkurranse
– Uten Telia og Tele2 på det norske markedet ville det ikke ha blitt noen priskrig. Våkne forbrukere og sunn konkurranse er den beste garantien for lave telefonregninger. På de områdene Tele2 har muligheten til å konkurrere har prisene gått kraftig ned. Telenor har derimot satt opp sine priser på de områdene der de fortsatt har monopol, sier Gustafsson.

Valg
I en melding fra Tele2 heter det:
– Artikler i blant annet Dine Penger, Aftenposten og Adresseavisen konkluderer alle med at det lønner seg å benytte alle de tre store på det norske telemarkedet.
Telenor benytter du på lokalsamtaler, Telia når du ringer utenfor lokalsonen, men innen landsdelen. Tele2 benytter du når du ringer fjerntakst, til mobil og til utlandet. På den måten oppnår du som forbruker de laveste prisene.

– Vi ventet en reaksjon når Telenor kom med denne annonsen. Men når verken Netcom eller Telia reagerte, så var det vårt syn at den ikke skulle stå uimotsagt. Dermed vår annonse, sier adm. direktør Kenneth Gustafsson.

Annonse