Kristensen kan ikke gå konkret inn på noen av tilfellene til de 13 som må flytte på seg for å beholde jobbene.
De 13 er såkalt ”innplasserte” i den nye organisasjonen som Telenor Bedrift skal ha på beina per 1. september i år. De vil si at de er en del av arbeidstokken også i selskapets nye kommende struktur, men at de må da akseptere og flytte på seg for å få beholde jobbene.– Vår hovedmotivasjon for hele denne omstruktureringsprosessen er å forenkle organisasjonen, sier Kristensen.– Er det aktuelt å vurdere telependling?
– Vi ser på flere alternative modeller både for de 140 som foreløpig ikke er disponert og de 13 som er innplasserte i ny organisasjon. Telependling er et av flere virkemidler som vil bli vurderte. Men her dreier det seg om mange enkeltpersoner, som vi hver for seg jobber med å finne løsninger for. Enkelte av de 13 innplassert ville fått kort reisestrekning til jobb, andre ville fått meget lengre vei, sier Kristensen.– Er sentralisering av enheter i Telenor Bedrift noe man vurderer i omstruktureringsprosessen?
– Sentralisering er et av flere virkemidler. Kundeservice er allerede inne i en sentraliseringsprosess. Ofte kan det være nødvendig å samle oppgaver i større enheter, blant annet med tanke på å utnytte de ansattes kompetanse, sier informasjonsdirektøren.– Men selv om vil skal bli færre, vil ikke kundene merke noe annet til omstillingsprosessen enn at vi skal bli bedre på det vi gjør, avslutter Kristensen.
Annonse