Kristensen, Jan

Annonse


Telependling aktuelt

Kristensen, JanKristensen kan ikke gå konkret inn på noen av tilfellene til de 13 som må flytte på seg for å beholde jobbene.

De 13 er såkalt ”innplasserte” i den nye organisasjonen som Telenor Bedrift skal ha på beina per 1. september i år. De vil si at de er en del av arbeidstokken også i selskapets nye kommende struktur, men at de må da akseptere og flytte på seg for å få beholde jobbene.
– Vår hovedmotivasjon for hele denne omstruktureringsprosessen er å forenkle organisasjonen, sier Kristensen.

– Er det aktuelt å vurdere telependling?
– Vi ser på flere alternative modeller både for de 140 som foreløpig ikke er disponert og de 13 som er innplasserte i ny organisasjon. Telependling er et av flere virkemidler som vil bli vurderte. Men her dreier det seg om mange enkeltpersoner, som vi hver for seg jobber med å finne løsninger for. Enkelte av de 13 innplassert ville fått kort reisestrekning til jobb, andre ville fått meget lengre vei, sier Kristensen.

– Er sentralisering av enheter i Telenor Bedrift noe man vurderer i omstruktureringsprosessen?
– Sentralisering er et av flere virkemidler. Kundeservice er allerede inne i en sentraliseringsprosess. Ofte kan det være nødvendig å samle oppgaver i større enheter, blant annet med tanke på å utnytte de ansattes kompetanse, sier informasjonsdirektøren.

– Men selv om vil skal bli færre, vil ikke kundene merke noe annet til omstillingsprosessen enn at vi skal bli bedre på det vi gjør, avslutter Kristensen.

Annonse