Milliardertilepicgamesittmetavers
Det er vanvittig med penger i «metaverset». Nå som Facebook heter Meta og tydeligvis mener alvor med VR, ruster Sony og Lego opp Epic Games for å utfordre dem.

Annonse


Sony har gitt Epic 8,8 milliarder kroner å skape «metaverset»

Før i tiden var VR noe som ble kalt VR, men nå er det altså metaverset det er snakk om.

Lego og Sony gir Epic 1 milliard dollar hver

Begrepet fikk for alvor fotfeste da Zuckerberg stuntet og rett og slett skiftet navn fra Facebook til Meta, og nå vil plutselig alle bruke det samme utrykket.

Denne satsingen er stor, og backer på mange måter opp Meta sin visjon for fremtiden, nemlig AR ispedd VR for personlige opplevelser.

«Dette vil korte utviklingstiden»

Det er Kirkbi, en gruppe som backes av Lego-familien Kirk Kristiansen som sammen med Sony investerer to milliarder dollar i Epic Games sitt langsiktige VR/AR-prosjekt som er et samarbeid med nettopp Lego.

Investeringen vil akselere vårt arbeid med å bygge metaverset og skape steder der spiller kan ha det moro med venner, merkevarer kan bygge kreative og innlevede opplevelser og skapere kan bygge et stort samfunn.

Tim Sweeney, sjef, Epic Games

Annonse