Doom Eternal
Fjernarbeid stikker kjepper i hjulene på id Software.

Annonse


Dårlig nytt om Doom Eternals invasjonsmodus

Fjernarbeid forårsaket av covid-restriksjoner har bremset utviklingen av Doom Eternals etterlengtede invasjonsmodus. Nå ser id Software seg nødt til å stoppe utviklingen av modusen og isteden legge inn en ny single-player horde-modus i førstepersonsskytteren.

Uforutsette konsekvenser av fjernarbeid

På Twitter sier Doom Eternal-produsenten Marty Stratton at “uforutsette konsekvenser av pandemien og fjernarbeid” har påvirket utviklingen av Eternal’s Invasion Mode. 

Vi har fått med oss hvor stor pris dere setter på utvalget i utvidelsene og masternivåene. Med det i bakhodet har vi bestemt oss for å flytte fokus fra invasjonsmodus til en helt ny single-player horde-modus.

Marty Stratton

Stratton har ikke avslørt mye om Eternal’s nye horde-modus, men han er sikker på at den vil gi mer mangfold og utfordring i spillet. Teamet jobber også med å friske opp Battlemode med en rangbasert struktur som skal gjøre den mer konkurransedyktig. I tillegg kommer noen spill- og balanseoppdateringer samt et nytt kart.

Oppdateringer for Xbox

Doom Eternal’s Invasion-modus hadde likheter med lignende modus i Dark Souls-spillene. id Software sier at de vil dele mer om Doom Eternal på QuakeCon i august.

I forrige uke la id Software til tre nye grafikkmodus, strålesporing (ray tracing) og noe mer i en gratis Xbox Series X | S-oppgradering for Doom Eternal.

Annonse