Disney+ sin serie "The Mandalorian" er elsket av mange og er en av seriene som har vært med å sørge for suksessen frem til nå.
Disney+ sin serie "The Mandalorian" er elsket av mange og er en av seriene som har vært med å sørge for suksessen frem til nå.

Annonse


Disney+ hanket inn 70 millioner nye kunder på 11 måneder

I sin siste inntjeningsrapport viser Disney+ at de nå har mer enn 103 millioner betalende kunder verden over.

Massiv vekst

Dette betyr at selskapet har vokst med over 70 millioner kunder på 11 måneder, og over 3 millioner av disse har blitt kunder siden mars. I April i fjor hadde Disney+ 33 millioner kunder, så veksten har med andre ord vært massiv, og de har knust egne målsetninger om å nå 60-90 millioner kunder innen 2024.

Ettersom de allerede i fjor overgikk sitt langsiktige mål så er tallene nå oppdatert, målsetningen til Disney+ er å nå 230-260 millioner betalende kunder innen 2024, om de når dette målet vil de være større enn Netflix er per i dag med sine 207 millioner betalende.

Det er mange tjenster som kjemper om kundene, men Disney ser ut til å posisjonere Disney+ for en astronomisk vekst fremover.

Vinner på innhold

Disney+ kom samtidig som Apple TV+ ble lansert, men har vokst langt raskere mye takket være sin store katalog av innhold fra Disney, Marvel og Star Wars. Den brede katalogen er ikke det eneste Disney+ tok med seg inn i strømme-krigen, de har også produsert nytt innhold som “Mandalorian”, “WandaVision” og “The Falcon and the Winter Soldier”.

De har også hårete mål når det kommer til innholdsproduksjon, blant annet har de satt som målsetning å få på plass over 100 nye titler hvert år, i alt fra Disney Animation, Disney Live Action, Marvel, Star Wars og National Geographic. Disney satser også hardt på utvidelser inn i andre arenaer med avtaler for sport via ESPN og ESPN+.

Annonse