Microsoft har historie for å huske Xbox og forsømme PC-spill, men nå lover de at flaggskipet Halo Infinite som er offisielt navn på Halo 6, vil føles som et ektefødt PC-spill når det senere iår kommer med funksjoner som støtte for superbrede skjermer som 32:9.
32:9 og kryssspill og kryssprogresjon mellom Xbox og PCer
Halo Infinite vil i tillegg støtte avanserte alternativer og kryssspill og kryssprogresjon mellom Xbox og Windows-PCer.

Hvordan Halo Infinite vil se ut i 32:9 samt en rekke andre PC-spillvennlige detaljer, er også avslørt. Synsfeltet vil kunne justeres opptil 120 grader – og du vil kunne være vert for din egen LAN-flerspillerserver!
Mange spill som støtter 32:9 er vilt strukket på sidene og har store problemer med justeringen i forhold til skjermens krumning. Men Halo Infinite sies å bli designet for å støtte alle skjermstørrelser.
Annonse
Disse Halo Infinite-bildene tyder på at Microsoft er kommet langt i å takle ultrabrede 32:9.

Noe av det Microsoft lover PC-spillerne:
- LAN-spill, vert for lokal flerspillerserver på PC, du kan bli med fra både PC og Xbox
- Crossplay som begrenser rangerte kamper til inngangstype i stedet for konsoll mot PC, med anti-cheat på serversiden
- Justerbart synsfelt opp til 120 grader på både PC og konsoll
- Mus og tastaturstøtte på både PC og konsoll
- Trippel tastatur og musebindinger
- Forhåndsinnstillinger for visuell kvalitet opp til ultra på PC, individuelle innstillinger for teksturkvalitet, dybdeskarphet, anti-aliasing etc.
- Alternativer for høy oppdateringsfrekvens
- 21:9, 32:9-støtte “og utover” på PC
- Minimum og maksimum framerate-innstillinger på PC
- Faste og dynamiske oppløsningsskaleringsalternativer på PC
- Valgfri kantløs fullskjerm på PC
- FPS og ping overlay på PC
- Multiplayer-invitasjoner lar deg bli med i spill via Xbox Live, Discord og Steam

Kilde: Inside Infinite
Annonse
Annonse