Snap er mer enn Snapchat. Selskapet har utviklet flere versjoner av Spectacles smartbriller, men nåværende alternativer mangler AR-funksjoner. De er utstyrt med kamera for å laste opp innhold til Snapchat.
Snapchat-filtre på mennesker i sanntid
Selskapet er forventet å vise frem smarte briller med innebygde skjermer på sin årlige utviklerkonferanse i mai.
Neste generasjons Spectacles fra Snap vil kunne legge på AR-effekter (Augmented Reality, utvidet virkelighet/virkelighetseffekter) slik at folk kan se Snapchat-filtre på faktiske objekter og mennesker i omgivelsene uten hjelp av smarttelefonens kamera. Så langt er ikke smartbrillene rettet mot konsumentmarkedet. De sies å være rettet mot utviklere og innholdsskapere på Snapchat.
Neste trinn ser ut til å være briller med innebygde skjermer som støtter AR. Det kan gi andre teknologibedrifter som jobber med AR wearables et spark bak, vi tenker på Facebook, Apple og Pokémon Go-utvikleren Niantic.
Selfie-drone
Snap er angivelig igjen i gang med å bygge en selfie-drone. Det ryktes at selskapet har investert 170 millioner kroner i Zero Zero Robotics, et selskap som står bak en sammenleggbar v-formet kameradrone. Det er ikke klart om eller eventuelt når Snap planlegger å lansere dronen.
Annonse
Annonse