Crazy Run blir tilgjengelig kun i Snapchat. (Ill: Gismart)

Annonse


Crazy Run er det nye Snapchat-spillet

Snapchat utvider spilltilbudet og inngår et plattformuavhengig partnerskap med spillselskapet Gismart, som står bak en rekke plattformspill for mobil som Cool Goal!, Domino Smash og VIP Guard for å nevne noen og ble kåret til det sjette raskeste selskapet i Europa i 2020.

Vennefunksjon trekker spillere

Crazy Run ble prøvelansert i februar og Gismart doblet antallet spillere ved å introdusere vennematch-funksjon, slik at spillere matcher med vennene sine før de matcher med andre.

I Crazy Run spiller du som din egen avatar, eller Bitmoji som det heter i Snap, og skal overvinne overraskende hindringer i et kappløp mot mål.

Når spillere kan spille med sin egen avatar viser det seg at annonsevisningene øker med 60 prosent per daglige bruker.

Color Galaxy er et av Gismarts spill som kun kan spilles i Snapchat. (Ill: Gismart)

Med samarbeidet forplikter Gismart seg til å utvikle spill for Snapchat med Bitmoji for Games. Selskapets første spill for Snapchat Color Galaxy ble lansert sommeren 2019 og har blitt spilt av 41 millioner unike spillere, som til sammen har brukt mer enn 15 500 millioner timer på spillet.

Totalt har Snapchat 265 millioner daglige brukere. Snapchat brukes av 75 prosent av unge mellom 18 og 34 år, og byr med andre ord på en enorm mulighet for utviklere som ønsker å eksponere seg.

Annonse


Annonse