Bygninger generes hver gang du spiller. Derfor er alt alltid forskjellig. (Ill: IGN)

Annonse


I “Six Days in Fallujah” endres alt hele tiden for realistisk krig

Igår publiserte IGN en ny video av det kommende spillet Six Days in Fallujah. Spillet er et førstepersons skytespill og minner på mange måter om Call of Duty og andre klassiske amerikanske skytespill. Skaperne, Highwire Games går for hyper-realisme i det Irak-plasserte spillet som skal gi deg følelsen av å være en soldat, midt i krigen.

For å forstå psykologien som utspiller seg har skaperne intervjuet mer enn 70 veteraner, sivile og historikere som har vært i Irak-krigen:

Nye bygninger hver gang

I krig vet man aldri hva som møter en bak neste dør. Derfor genereres spillets mange kart og bygninger på nytt hver gang du spiller. Slik må du alltid være klar for nye områder og utfordringer. Dette gjør skaperne for å gjøre spillet mer realistisk. (Selv om ekte hus og bygninger ikke forandrer på seg hver gang du går inn.) Målet er å gi deg følelsen av å være en ekte soldat.

Men spillet kan nesten se for realistisk ut, og den sentimentale dokumentariske måten å selge det på, treffer muligens ikke de som bare vil skyte og ha det gøy.

En av skaperne, Peter Tamte sier at Six Days in Fallujah skal utfordre våre ideer om hva spill skal være. Likevel ser spillet forholdsvis klassisk ut, sett bort fra den dokumentariske vinklingen.

Hva synes du?

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse