Hele 3,8 millioner mennesker bruker Vipps og nå får brukerne mulighet til å prøve det selskapet kaller verdens første “mobilapponnement.”
Er det gøy, eller er det teit å kalle tjenesten et “mobilapponnement”? Det har jo ikke noe med app å gjøre, selv om Vipps er en app.
Eller jo, kanskje litt
Man bestiller og administrerer abonnementet i Vipps-appen. Det skal med andre ord være så enkelt som mulig å ha kontroll over “apponnementet” for brukerne.
For å gjøre det enda enklere tilbyr Vipps kun to forskjellige apponnementer. Kanskje litt vel enkelt, men oversiktlig er det:
Annonse
- 4 GB data til 250 kr/måneden
- 15 GB data til 399 kr/måned
“Gjennom brukertesting og innsiktsarbeid ser vi at veldig mange oppfatter mobilabonnementet sitt som vanskelig og uoversiktlig.
Derfor tenkte vi at her var det en god anledning til å bruke forenklingserfaringen vår på nye områder og løse en ny floke med Vipps mobil og vårt mobilapponnement!
Vi gleder oss til å få tilbakemeldinger fra brukerne for å teste og lære videre, sier Elisabeth Haug”, sjef i Vipps mobil.
Uansett hvilket apponnement du velger har du evig data rollover.
Det betyr at du kan samle opp så mye data du bare vil. Selskapet skriver i pressemeldingen at 200 000 gigabytes “forsvinner” hver dag.
Det er et noe merkelig ordvalg. Dataene forsvinner ikke, de blir bare ikke brukt. Vipps har med andre ord flere ordspill i gang, men uansett er det fint at man får tilbake det man har betalt for. Mye data går vanligvis rett tilbake til selskapene.
Vipps har ingen bindingstid og kan bestilles rett i appen.
Og selvfølgelig skjer betalingen i Vipps. Du finner alt om abonnementet under “profil” i appen. Vipps’ mobilapponnement har full Telenor-dekning.
Annonse