TikTok, tidligere kjent som Musical.ly, har skaffet seg nærmere 1,5 milliarder brukere siden den internasjonale lanseringen i 2017.
Kan promotere produkter
Nå har TikTok begynt startet testingen av nye måter både selskapet og brukerne kan tjene penger på. TikTok, som er et produkt fra det kinesiske selskapet ByteDance, tester nå en funksjon som lar brukerne legge til lenker i biografi-seksjonen i appen, samt i videoinnlegg.
På denne måten kan brukerne promotere tjenester og produkter som potensielt kan generere inntekter for dem.
God nyhet for disse
Med tanke på at det er har vært vanskelig å tjene penger for innholdsskapere på TikTok, er nok dette en nyhet som spesielt «influensere», altså personer som har et stort publikum, vil sette pris på.
Annonse
BREAKING: TikTok launches ‘link in bio’ & ‘social commerce URLS’ in videos @MattNavarra @TaylorLorenz @sarahintampa @TechCrunch @thenextweb @techinasia #tiktok pic.twitter.com/HczzHOHCNf
— Fabian Bern 法比安 (@iamfabianbern) November 14, 2019
Kilde:
TechCrunch
Annonse