Analytikere i Barclays har stor tro på at Apple kan gjøre en formidabel jobb i satsingen deres om å bli et tjenesteorientert selskap til forskjell fra det store fokuset som har vært på maskinvare.
– Testperiode på ett år
Barclays har nemlig estimert at Apple kan hente over 100 millioner kunder abonnenter til videostrømmetjenesten sin Apple TV+ i det første året det er aktivt. Tallet utgjør en komponent i følgende utvikling:
- Barclays estimerer 222 millioner solgte maskinvareenheter i løpet av de 12 neste månedene
- Antar at rundt 50 prosent av de som kjøper en enhet vil akspetere å bruke tjenesten, noe som gir over 100 millioner brukere med Apple TV+. Her er kinesisk salg ekskludert.
Analyseselskapet har gått ut fra en forutsetning om at prøveperioden for tjenesten vil vare i ett år, og at det etter denne perioden antas at antallet abonnenter vil redusere drastisk, i en rate som er avhengig av hvordan selskapet klarer å tilby nytt og kvalitetsfylt innhold.
Til sammenligning har Netflix bikket 158 millioner abonnenter – noe som betyr at Apple oppnår 63 prosent av dette i deres første aktive år dersom Barclays spådom blir korrekt.
Kilde:
Wccftech
Annonse