Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Googles e-postklient får nå dynamiske egenskaper. (Ill.: Google)

Gmail får nå «dynamiske e-poster» – hva enn det betyr

E-postklienten blir mer interaktiv.

I et blogginnlegg forteller Google at de fra og med i dag har gjort endringer til desktop-utgaven av e-postklienten deres, slik at brukerne får det Google omtaler som dynamiske e-poster som sørger for at man alltid har den nyeste informasjonen.

Gjør alt direkte i e-posten

G-mail har som mange andre e-postklienter vært ganske så statisk i sin fremtreden over de siste årene, men med den nye endringen håper Google altså på å endre dette. I stedet for å måtte trykke på en link til en nettside for å svare på eksempelvis en undersøkelse så kan dette gjøres direkte i e-posten nå.

Et annet aspekt ved den dynamiske opplevelsen blir som illustrert under at dersom man eksempelvis får en e-post fra et nettsted som Pinterest, så vil e-posten automatisk kunne oppdatere seg selv slik at innholdet er relevant til når det vises.

Egne produktivitets-tjenester har det som standard

Googles partnere i første rekke for denne endringen blir Pinterest og Booking.com i tillegg til noen andre nettsteder, men det er uvisst om brukerne kan lage dynamiske e-poster selv. Selskapet skriver dessuten at deres egne produktivitets-applikasjoner som Google Docs vil være integrert med dynamiske egenskaper som standard.

Den nye funksjonen er tilgjengelig fra og med i dag for desktop-brukere, men støtten vil også gjøres tilgjengelig til mobil på et senere tidspunkt.

Kilde:
Business Insider

Stikkord: dynamisk, e-mail, e-post, epost, gmail, Google