Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Mobilutgaven av Call of Duty henter tilbake innholdet du elsker fra de gamle spillene i serien. (Ill.: Activision)

Nå satser spillutviklerne på mobil – hils på Call of Duty: Mobile

Spill: Henter klassiske baner – kommer på iOS og Android.

Activision annonserte nå nettopp et nytt spill i Call of Duty-serien, men det er ikke den generiske oppfølgeren i et av seriene som du kanskje så for deg: i stedet er det selskapets måte å introdusere Call of Duty-universet til mobile enheter.

Spill på banene du elsker

Call of Duty: Mobile kommer på Android-enheter så vel som iOS, og representerer også Activisions første «free-to-play»-tittel der det er inkludert elementer du kjenner igjen fra tidligere, både fra Modern Warfare-serien og Black Ops. Spillet var i utgangspunktet myntet på det kinesiske markedet til å begynne med, men nå har altså Activision annonsert at de foretar seg en endring og lanserer spillet i tidligere uannonserte regioner – deriblant Europa.

Mobilspillet er utviklet i samarbeid med kinesiske Tencent og kjører på Unity-motoren som vi kjenner godt fra før. Av spillmoduser finnes det vi fra før har kjennskap til: Tema Deathmatch, Search and Destroy og Free for All. Også banene har vi kjennskap til: i annonseringstraileren skimter vi baner som Nuketown, Firing Range, Yacht og Crash – litt uheldig er det at vi ikke ser noe innhold fra det kritikerroste Modern Warfare 2.

Registrer deg for beta

Av annonseringstraileren hintes det dessuten til at man kan få oppleve Battle Royale-modusen på mobilspillet, men det er ikke kjent hvorvidt det er tilgjengelig fra start eller ikke.

For øyeblikket har vi ingen indikasjon på når spillet lanseres, men du kan registrere deg her for en mulighet til å prøve ut betautgaven når dette er klart.

Skal du spille Call of Duty: Mobile?

Kilde:
Neowin

Stikkord: activision, android, call of duty, call of duty: mobile, CoD, gaming, ios, mobile, Spill, tencent