Get har fortsatt ikke rettet problemene som har ført til at flere tusen kunder er uten nett.
Get har fortsatt ikke rettet problemene som har ført til at flere tusen kunder er uten nett.

Nesten 3.000 Get-kunder er uten internett

Svært mange Get-kunder landet rundt har iløpet av det siste døgnet ikke hatt tilgang til internett.

ITavisen har fått flere tips fra brukere som mangler både nettilgang og TV-signal.

«Jeg er Get fiber-kunde og har vært uten TV og internett siden i går kl 08.00», skriver en leser i en e-post til ITavisen.

Feil etter programvareoppdatering

Ifølge Get er årsaken til problemene en programvareoppdatering som ble rullet ut til selskapets fibersentraler i går. Dette medførte til at flere av Gets tjenester ble satt ut av spill, noe de fortsatt ser ut til å være for mange kunder tirsdag.

– En underleverandør har kjørt ut en software-oppdatering som påvirker noen fibersentraler. Vi jobber sammen med underleverandøren for fikse problemet midlertidig, og for å kjøre ut en ny software-oppdatering så fort som mulig, sier pressekontakt Sebastian Eidem til ITavisen.

– Jobber på spreng

I morges var 2700 kunder berørt, ifølge Eidem.

– Vi beklager alle problemene kundene opplever. Hos oss, og underleverandøren vår, jobber ingeniørene på spreng med å finne feilen og løsningen.

Følg status på Gets side for driftsmeldinger.