Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Office 365 og Azure var nede i Europa

Problemet er løst, melder Microsoft.

Ifølge flere rapporter er både Office 365 og Azure Portal nede.

Oppdatert kl. 15.20 3.12.2015:

«Enkelte kunder, spesielt i Europa og Storbritannia, kan ha opplevd problemer med å få tilgang til våre tjenester tidligere i dag. Tilgangen til tjenestene er nå fullt gjenopprettet, og vi takker berørte kunder for tålmodigheten», skriver Vibeke Hansen, kommunikasjonsdirektør i Microsoft Norge, i en pressemelding.

Oppdatert kl. 14.10 3.12.2015:

Flere rapporterer melder om at problemet skal være løst og at tjenesten er i ferd med å stabilisere seg.

Størst i Europa
Problemet ser ut til å ligge i Azure Active Directory og fører til at brukerne ikke får logget på tjenesten. Ifølge Neowin er det de europeiske brukerne som sliter mest.

Microsoft har bekreftet at er problemer med tjenesten og at de jobber med å løse det. En oppdatering skal komme fortløpende.

Jobber med saken
statussiden til Azure, står det følgende:

«Azure Active Directory – West Europe and North Europe – Partial Service Interruption

Starting at approximately 09:00 on 3rd Dec, 2015, customers began experiencing intermittent issues accessing Azure services that use, or have dependencies on Azure Active Directory. Engineering teams have identified an Azure Active Directory configuration error that is believed to be the root cause of the issue. The team is working on failing over the impacted service components to a different environment. Impact is largely centralized to the West Europe and North Europe regions. An update will be provided in 60 minutes, or as events warrant.»

Selskapet har ved tidligere anledninger skrytt av at Azure har en opptid på hele 99,99 prosent.

Har du opplevd noen problemer med Office 365 eller Azure i dag?

 

Kilde:
Neowin

Stikkord: Azure, Office365