Annonse


Sjekker inn med Google Glass

Det britiske flyselskapet Virgin Atlantic er som sin eier Sir Richard Branson kjent for sine utradisjonelle påfunn.

Smartwatch også
Det siste de har funnet på er å sjekke inn passasjerene på førstklasse med Google Glass, Googles nye høyteknologiske brille som ikke er på markedet ennå.

I tillegg til brillene vil også innsjekkingspersonalet bruke Sonys nye Smartwatch 2-klokke.

Helt fra de stiger ut av limoen…
I pressemeldingen fra selskapet heter det blant annet:

Annonse


Helt fra det øyeblikket Upper Class-passasjerene stiger ut av sin limousin på Heathrows Terminal 3 og blir hilst personlig velkommen, vil Virgin Atlantic ansattes bruke teknologien til å starte innsjekkingsprosessen. Samtidig vil ansatte kunne oppdatere passasjerer på den siste informasjonen om flyturen, været og lokale hendelser på deres destinasjon og oversette informasjon fra andre språk. I fremtiden kan teknologien også fortelle Virgin Atlantics ansatte om sine passasjerers preferanser når det gjelder kosttilskudd og forfriskninger  – noe som gir en bedre og mer personlig service.

Vil beholde rocke-image
Tiltaket er et ledd i en kampanje som skal sørge for at Virgin fortsatt beholder imaget som «roc’n’roll-flyselskapet» (du vet, flyselskapet du flyr med om du er ekkel, søkkrik rockestjerne som har inntatt for mye godsaker og generelt oppfører deg som en drittsekk mot alt og alle under turen) og som i så måte skal skille dem fra British Airways og andre konkurrenter.

– Vi opprettholder med dette Vigin Atlantics lange tradisjon for å røske opp i ting og sette innovasjon først i flyopplevelsen, sier selskapets IT-direktør David Bulman.

Annonse