Apple har roet ned på superlativene på Maps-nettsiden.

Annonse


Nå har Apple endret reklamen også

Apple har valgt å endre reklamen for sin kart-tjeneste på egne nettsider.

Unnskyldte ovenfor kundene

Endringen kom rett etter Apple-sjef Tim Cooks uforbeholdende unnskyldning fredag, adressert til selskapets kunder.

I brevet unnskylder han seg på en måte selskapet neppe har gjort på samme måte tidligere. Blant annet skrev han at de var «ekstremt lei seg» for måten kart-tjenesten ikke har levd opp til forventingene.

Ikke akkurat en Google-dreper

Apple vet at maps-tjenestene har gjort et såpass dårlig inntrykk, og har fått så hard medfart i mediene, at de faktisk ikke en gang tør å skryte like mye av tjenesten på egne nettsider.

Annonse


denne nettsiden som omhandler Apple Maps, først lansert i iOS 6, er altså ikke tjenesten like bra som beskrevet tidligere. Et ganske sterkt signal fra et hvilket som helst selskap, og spesielt Apple som sjelden unnskylder seg.

Dette endret de

Før unnskyldingen beskrev Apple Maps slik (endringene i kursiv):

«Designet av Apple fra grunnen – Maps leverer punkt-til-punkt-navigasjon og stemme-navigasjon, interaktive 3D-visninger, og den spektakulære Flyover-funksjonen. Alt dette gjør dette til den kanskje vakreste, og kraftigste kart-tjenesten noensinne.»

Nå er superlativene langt mer dempet:

«Designet av Apple fra grunnen av – Maps leverer punkt-til-punkt-navigasjon og stemme-navigasjon, interaktive 3D-visninger, og den spektakulære Flyover-funksjonen. Alt i et vakkert vektor-basert grensesnitt som skalerer og zoomer med enkelhet.»

Kilde:
9to5mac

Annonse