Hopp til navigasjon Hopp til innhold
De færreste trenger to Xbox Live-abonnementer... (Ill.: Microsoft)

– Ble dobbeltkunde mot min vilje

Saksøker Microsoft for Xbox-regning.

Amerikanske Ryan Graves ble trukket dobbelt av Microsoft etter å ha prøvd å fornye sitt XBox Live-abonnement.

Måtte betale for to
Graves skulle hadde et gammelt Xbox Live-abonement liggende, der kredittkortopplysningene var gått ut på dato.

Men i stedet for å fornye dette, bestilte han nytt abonnement.

Dermed ble han fakturert både for det nye abonnement og for fornyingen av det gamle, som gjaldt for to år.

Påstand mot påstand
Nå hevder Graves at han overhodet ikke mente å fornye sitt gamle abonnement i ytterligere to år, men i stedet ville starte på ny frisk med et ettårsabonnement.

Microsoft hevder på sin side at han med vitende og vilje har bestilt to abonnementer.

Nå går Graves til sak mot Microsoft på grunn av det han mener er en feilfakturering.

– Kontraktsbrudd
I søksmålet fra Graves heter det at Microsoft har begått kontraktsbrudd, og at de har brutt den amerikanske loven om overføring av penger elektronisk.

I denne loven heter det blant annet at selgeren plikter å refundere beløp som har kommet inn i tilfeller der kunden ved en feil har bestilt en vare hun eller han ikke ønsker.

Kilde:
Gamesindustry.biz (krever innlogging)

Stikkord: xbox live