Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Gode, gamle MS-DOS er på plass på en av modellene i Microsofts nye kleskolleksjon. (Ill.: Foto: Microsoft)

…og nå skal de selge t-skjorter

Microsoft med ny forretningsidé.

Microsoft første operativsystem MS-DOS kommer til heder og verdighet igjen. Det samme gjør det gamle politibildet av den unge Bill Gates som blir tatt for en trafikkovertredelse.

Rapper med på laget

Dette og flere andre motiver blir nå å se på en helt ny t-skjortekolleksjon fra Microsoft. For å øke gate(s)kredibiliteten skal T-skjortene selges med hjelp av rapperen Common.

Det er Microsofts PR-byrå Crispin Porter & Bogusky som står bak t-skjortestuntet, som er en del av Microsoft Hei, jeg er en PC-kampanje.

«Softwear»

Denne kampanjen er ment som et svar på Apples «Mac vs. PC»-kampanje, og tar sikte på å gjøre Microsofts merkevare kulere ved hjelp av humor og selvironi.

Betegnende nok kalles klesserien for «Softwear»… Kanskje programvaregiganten ruster seg til en framtid der alle bruker Linux på jobben og Mac hjemme?

Kilde:
Advertising Age

Stikkord: bill gates, framtid, gates, humor, linux, mac, Microsoft