Sandisk extreme v2 sletter innhold
Sandisk som er eid av Western Digital har store problemer med V2-versjoner av Extreme og Extreme Pro eksterndisker.

Annonse


Diskene auto-slettet innholdet i måneder – nå kommer feilrettingen

Western Digital sier at de skal rette feil med Sandisk Extreme og Extreme Pro ekstern SSD-er. Dette etter fire måneder med problemer.

Sandisk Extreme og Extreme Pro-eiere bør ta backup snarest

Problemene med påligligheten omfatter 4TB (mest utsatt), 2TB Extreme V2 og Extreme Pro V2. Problemet er stort: diskene slettet data og i visse tilfeller kunne de ikke lenger nås i det hele tatt. Problemene gjelder enheter produsert på tampen av fjoråret.

Western Digital er klar over rapporter som indikerer at noen kunder har opplevd et problem med 4TB SanDisk Extreme og/ellerExtreme Pro bærbare SSD-er (henholdsvis SDSSDE61-4T00 og SDSSDE81-4T00). Vi har løst problemet og vil snart publisere en fastvareoppdatering på nettstedet vårt. Kunder med spørsmål eller som opplever problemer, bør kontakte vårt kundestøtteteam for å få hjelp.

Western Digital

Nesten halv pris

Vi vet ikke hvorfor prisen i Norge har stupt (trolig grunnet introduksjonen av 2TB-modellen ser vi på prisene), men ser at 1TB Extreme-modellen er priskuttet med nesten 900 kroner siden mars i år (vi er usikre på om dette er V2-modellen, men det ser ut til at de starter med 2TB) og koster drøye tusenlappen. Den med 4TB har faktisk blitt dyrere og koster fra 5500 kroner. 2TB-modellen, V2 Extreme, koster drøye 2000 kroner.

Det er ukjent når oppdateringen kommer etter at WD informerte ArsTechnica på fredag. Det er heller ingen bekreftelse på at 2TB-modellen også feilrettes, men vi ser på det merkelig om ikke da vi regner med det er samme feil uavhengig av antallet TB.

Annonse