CliffBleszinskiomgearsofwar
Gears of War-universet er malt opp i et hjørne nå, mener tidligere skaper og designer Cliff Bleszinski som forlot Epic Games i 2012.

Annonse


“Visste ikke hva de gjorde”

Tidligere Epic-designer og Gears of War-skaper Cliff Bleszinski sier at Epic Games ikke visste hva de skulle gjøre med Gears of War.

Fikk enda større suksess med Fortnite og Unreal Engine

“Den eneste telefonen vi fikk var fra Phil Spencer,” forklarer Bleszinski i et ferskt intervju.

“For å være ærlig så tror jeg ikke at Epic visste hva de skulle gjøre med merkevaren etter at jeg og flere andre nøkkelpersoner forlot selskapet,” forklarer han videre til IGN og påpeker at salget var til god hjelp for Epic Games å styrke egen vekst.

De hadde ikke lansert et spill på en stund. Unreal-motoren gjorde det ganske bra, men de vokste og de trengte sannsynligvis inntektene selv om de egentlig ikke visste hva de skulle gjøre med fremtiden til franchisen.

Cliff Bleszinski, spill-designer

Kritiserer utviklingen

Det Bleszinski egentlig vil frem til er at han ikke er så glad i serien lenger etter at The Coalition, et Xbox-studio, tok over: han mener serien mangler “hjerte.” Han mener også at det ikke ikke funker at spilleren kan velge mellom hvilken karakter som dør.

Annonse


“Vi forpliktet oss til at Dom skulle dø. Vi forpliktet oss til at Maria ble drept,” sier han og mener at Xbox-utviklerne kan ha “malt seg selv inn i et narrativt hjørne.”

Vi ga Gears 5 7 av 10 poeng september 2019, og konkluderte med at “alt i alt har det vokst på meg. Som vin blir det bare bedre og bedre med tiden, så hold ut og du vil bli belønnet. Unntatt kontrollene. De syns jeg at er generelt klumsete.”

Annonse