merreklameiappleappstore
Ingen App Store-land, utover Kina, slipper unna Apples økende bruk av reklameflater i App Store.

Annonse


Nå vil du måtte tåle mer iPhone-reklame

Apples varslede støtte for flere annonseplasseringer i søk i App Store er nå tilgjengelig for utviklere.

I en kort notis melder Apple at:

“Apple Search Ads gjør det enkelt å markedsføre appen din i App Store.

Med den nye “I dag”-fanen og annonseplasseringene på produktsiden, kan du oppdage appen din flere steder i App Store, inkludert når kundene først kommer, søker etter noe spesifikt og blar gjennom apper for å finne noe å laste ned.”

Mer reklame i Apples produkter ble varslet i august.

Annonse


Dette betyr det

Som alltid har annonsene blå bakgrunn og er merket som en annonse. Utviklere kan altså legge til reklame for sine apper i dagens visning og området med app-anbefalinger. Alle land er støttet bortsett fra Kina.

Dette er, som MacRumors påpeker, første gang utviklere får markedsføre sine apper på disse to flatene, og ikke minst reklamere mot konkurrentene der app-anbefalingene er.

Annonse