microsoftprøveråovertaleforactivisionblizzardoppkjøp
Microsoft-sjefen er sikker på at de får lov å handle Activision/Blizzard, men prøver likevel å overbevise spillerne om at det er en god ide.

Annonse


Nå gjør Microsoft dette for å overbevise deg

Microsoft har startet forbruker-offensiv delen av strategien for å sikre seg Activision/Blizzard.

Prøver å overbevise spillerne

Det var i januar det ble kjent at Microsoft avslørte sine planer om å ta over det store spill-selskapet, men nå er vi i oktober og det er fremdeles usikkerhet om de får lov til å gjøre nettopp det. Microsoft-toppsjef Satya Nadella sent i september at han var helt sikker det ville gå bra for ham og selskapet.

I forbruker-utgaven av overbevisnings-forsøket snakker ikke Microsoft om hvorfor de bør ha lov å handle selskapet, men at det er en god ting om så skjer.

Mener de kan demokratisere gaming med oppkjøpet

Det er på nettsiden news.microsoft.com/activision-blizzard-acquisition/ Microsoft har laget et dedikert hjørne for sin sak for handelen.

Annonse


Først og fremst, som tittelen på nettsiden, mener Microsoft at oppkjøpet vil gi større valgfrihet og flere spill “til folk overalt.”

Hvordan? Microsoft argumenterer slik:

Spillere og utviklere er i sentrum av Xbox. Vi ønsker å gjøre det mulig for folk å spille hvor som helst, når som helst og på hvilken som helst enhet. Utviklere fortjener flere muligheter til å bygge, distribuere og tjene penger på sine banebrytende spill. Når vi gjør dette, vinner vi alle.

Microsoft om Activision/Blizzard-oppkjøpet

Slik argumenterer Microsoft

Microsoft fokuserer mye på deres investeringer i sky-spilling, og at spillere, skapere og spill-bransjen alle vil vinne på dette.

For å starte i motsatt rekkefølge: Microsoft mener at handelen vil medføre for bransjen generelt at det vil genereres økt konkurranse i mobil-segmentet og at konkurransen mot Sony og Nintendo økes. Microsoft påpeker at dette er de “største.”

For utviklere mener Microsoft at dette vil øke antallet personer som får vite om spillene, bedre støtte, økt omsetning og økt “fleksibilitet” med betalings-systemer.

For spillerne peker Microsoft på “flere spil på flere enheter, inkludert Xbox, Playstation, mobiler og på nett.” De mener også at dette øker valg-muligheten for hvordan og hvor man handler spill med abonnement og ekstra-innhold.

Annonse