battlefieldkreativledertrekkerseg
Lars Gustavsson er ferdig som kreativ sjef for Battlefield-serien etter 22 år.

Annonse


Gir seg etter 22 år

Lars Gustavsson, den kreative sjefen for Battlefield hos Dice, gir seg etter 22 år i selskapet.

“Mr. Battlefield” gir seg etter over 20 år

Nyheten ble kjent på EA sin blogg av Byron Beede om er sjef for Battlefield hos EA. Beede skriver at:

Lars Gustavsson har vært med siden starten og er kjent som “Mr. Battlefield”. Han har bestemt seg for at han er klar for et nytt eventyr. Lars har viet en betydelig del av livet sitt til Battlefield og er stolt over å ha bidratt til å forme merkevaren til det den er i dag. Han er entusiastisk når han nå gir fra seg stafettpinnen til neste generasjon av Battlefield-skapere hos Dice, Ripple Effect, Industrial Toys og Ridgeline Games.

Byron Beede, EA.
Dette er Battlefield 2042-studioene.

EA bruker anledningen til å hype fremtiden

EA bruker endel PR-slagord i forbindelse med den nye organisasjons-strukturen rundt Battlefield serien der sjefs-teamet vil består av sjef Vince Zampella, Rebecka Coutaz hos Dice, Christrian Grass fra Ripple Effect Studios og Alex Seropian fra Industrial Toys.

EA sier at nå starter arbeide med å koordinere flere studioer for å bygge et tilkoblet Battlefield-univers, og for å “låse opp potensialet som en av de beste FPS-ene i verden.”

Annonse