TheCallistoProtocol
Et stillbilde fra en trailer avslører et imponerende detaljnivå.

Annonse


“Ser så ekte ut, de trodde vi jukset”

De første store AAA-spillene bygget med Unreal Engine 5 er ikke riktig klare enda, men det er også flere spill som bruker deler av den nye grafikk-plattformen annonsert mai i 2020.

Nå er det bare å håpe spillet ikke blir utsatt

Det tar tid å lage AAA-spill, så det at markedet ikke flommer over av spill med UE 5 er ingen overraskelse, men du har rett om du tenker at nå kommer det vel snart noe?

Forrige uke ble det kjent at State of Decay 3 bruker Unreal Engine 5 og deler fra Gears of War, så det kan være snakk om en slags hybrid-løsning i det spillet også, men vi vet ikke når det lanseres.

Baket UE 5-funksjoner inn i UE 4

Et spill vi vet når kommer, og som er nærme lansering er The Callisto Protocol (en spirituell arvtager til Dead Space-serien). Datoen er 2. desember.

Annonse


Først og fremst: ja, det vil være støtte for ray tracing, både i skygger og refleksjoner.

Faktum er at spillet bruker UE 4, men også UE 5, men utviklerne måtte lage sin egen versjon av UE 4 for å få til ray tracing-støtten de mener spillet fortjener.

Epic Games hjalp også Striking Distance Studios til å bak inn UE 5-funksjoner i studioets spesial-versjon av UE 4. Det er ifølge studioet ikke snakk om et par store ting, men mange forbedringer som forbedrer ytelsen. Lumen og Nanite er ikke å finne.

“Vi har de mest realistiske karakterene”

Det mest spennende Mark James avslørte (Striking Distance Studios sin tekniske sjef), er hvor stolt han er av grafikken til karakterene og hvor langt de har strukket ray tracing:

“Karakterene våre er de mest realistiske du vil se i et spill. Så gode er de at da vi først viste frem spillet, så trodde mange at det var forhåndstegnet. Da måtte vi svare dem at “nei, dette er hvordan karakterene våre ser ut. Dette er hvordan Josh Duhamel ser ut.”

Ray tracing i øyeeplet

James forklarer også hvordan de har implementert ray tracing i øynene til karakterene:

“Når du ser en person i øynene i spillet, ser du den reflekterte optikken. Det er en mini-detalj, men det er de små detaljene som faktisk er veldig viktig.”

Annonse