nesteningenspillernetflixspill
En analyse utført på vegne av CNBC avslører at under 1 prosent av kundene spiller spill på Netflix.

Annonse


Under 1 prosent gjør dette på Netflix

En analyse av Netflix sin spill-satsing er dyster lesning for selskapet.

Under en prosent spiller

Apptopia sine tall avslører nemlig at Netflix-spillene er lastet ned totalt 23,3 millioner ganger og med et snitt på 1,7 millioner daglige brukere – fordi Netflix har 221 millioner kunder, er det mindre enn en 1 prosent som bruker plattformen for spill-underholdning.

Det er ikke kjent hvor mye penger selskapet har brukt på spill-satsingen, men de brukte 72 millioner dollar på å handle Next Games.

Øker spill-satsingen til tross for laber interesse

I fjor uttalte selskapet at de ønsket å eksprimentere mer. På tampen av året vil de tilby 50 spill, opp fra dagens 24.

I juli meldte selskapet at de hadde mistet 1 million kunder og at reklame-abonnementet er utsatt til neste år etter at de opprinnelige hadde planer om å lansere den rimeligere modellen sent i år.

Annonse