ubisoftgirikkeoppBeyondGoodandEvil2
RPG-action satt i verdensrommet venter oss... en eller annen gang.

Annonse


De har brukt 15 år, men gir ikke opp

Ubisoft brukte nesten ti år på Skull and Bones, men det er ingenting mot action RPG-et Beyond Good and Evil 2 studioet startet utviklingen av i 2008. Ubisoft sier at de kanskje klarer å lansere tittelen i 2024. Ikke hold pusten.

Allerede i 2009 skrev vi at spillet var “på vent”, mens vi i 2018 viste frem en trailer. Hvor mange millioner dollar er brukt på spillet?

Endelig livstegn

Etter 15 år i “utviklingshelvete” er det vanskelig å fatte at de ikke har gitt opp prosjektet, men nå har det utrolig nok dukket opp en større endring i utviklings-teamet. Det første spillet ble godt tatt i mot da det ble lansert til PC og konsoller i 2003.

Til PC Gamer sendte Ubisoft følgende melding:

“Vi er veldig glade for å ønske Sarah velkommen som er en av de siste rekruttene på Beyond Good and Evil 2. Utviklingsteamet jobber hardt for å holde løftet som er gitt til samfunnet.”

Annonse


Sarah det refereres til er Sarah Arellano som har fått rollen som sjef for manuset.

Arellano er ingen lettvekter i bransjen da hun tidligere har jobbet med Megacorps Vainglory, vært innom Deep Silver Volition og World of Warcraft.

Siden hun selv offentliggjorde den nye jobben på en morsom måte, kanskje er studioet klare til å vise frem noe nytt, eller til og med kanskje snakke om et lanseringsår?

Annonse