sehvordangta6kanblimedunrealengine5
Rockstars GTA 6 blir et spill som vil selge en god del grafikk-kort, det er det neppe tvil om.

Annonse


Det er ikke umulig GTA 6-grafikken kan bli så rå

Rockstar har fremdeles ikke avslørt skjermbilder eller videoer av GTA 6.

Alle lurer på hvilken grafikk-magi Rockstar får til

Spillet er trolig fremdeles minst to år unna lansering, så forvent heller ikke avsløringer av hvordan spillet blir seende ut før en gang neste år – kanskje er også det en optimistisk tidslinje.

I april 2020 meldte vi et rykte om at Rockstar allerede i seks år hadde jobbet med GTA 6 og i februar i år bekreftet endelig studioet at spillet er under utvikling. 

Rockstar pleier alltid å stor-imponere med sine visuelle ferdigheter da de bruker mange år og fokuserer på ett spill av gangen.

Annonse


I april i år hevdet spill-insider Chris Klippel at GTA 6-grafikken blir helt “hinsides rå” og at studioet ” igjen skal ha klart å skape en grafikkmotor som er forut for sin tid.”

Dette er mulig

Men det er lov å drømme seg bort, og nå lar YouTube-kanalen “TeaserPlay” oss gjøre nettopp det med en demo av hvordan spillet kan komme til å se ut om Rockstar nyttet Unreal Engine 5 (som de jo ikke gjør: de bruker nok fremdeles sin egen RAGE-motor)

I traileren under nytter utviklerne UE 5 alle sine viktigste egenskaper som ray tracing, Lumen, Nanite, “Screen Space Reflections” og MetaHuman. Sistnevnte har tidligere imponert oss.

Vi mener at grafikken som presenteres uten tvil vil være mulig å få til, spesielt fordi spillet nok fremdeles er et par år unna lansering.

Slik kunne Bully ha vært om det ble laget med Unreal Engine 5:

Annonse