DirectStorage kan kutte lastetidene i spill med opp til 70 prosent – nå bekreftes det at teknologien vil kunne bakes inn i Unreal Engine 5-spill.
Dette garanterer bred støtte
Det er Brian Karis fra Epic som bekreftet den store nyheten da han svarte en bruker på forumet til selskapet:
Ja, selv om jeg ikke kan si når det vil skje. Når DirectStorage er robust støttet av UE-filsystemet vil Nanite og VT være først i køen til å bruke det.
Brian Karis, “Engineering Fellow of Graphics”, Epic Games
Det første spillet med annonsert støtte for DS er Forspoken som nettopp ble varslet utsatt fra 11. oktober i år til 24. januar 2023.
Som vi meldte 7. juli:
“Det spesielle med spillet er at det er det første som bruker Microsofts DirectStorage-teknologi for å kutte lastetider vesentlig: vi snakker her fra 10 sekunder til kun ett sekund.”
“Med en SATA SSD vil det ta 10 sekunder å laste og fra en gammeldags harddisk 30 sekunder – det er kun med NVMe SSD (med minst 5000Mb/s hastigheter) man kan oppnå den aller beste lastetiden som nærmest forsvinner helt takket være den nye generasjonen maskin- og programvare.”
Annonse