Amerikanske kunder som ønsker seg en Android-mobil kan ende opp med reklame på lås-skjermen som lærer kunden å kjenne.
Glance er på vei til Vesten
Apple har fra og med iOS 16 gjort lås-skjermen til et sted med mer informasjon og kontroll, og nå ønsker Glance, et Indisk selskap, å bruke lås-skjermen til å tjene penger i form av annonser også i USA.
Det er kilder som har snakket med TechCrunch som avslører at selskapet skal lansere løsningen innen to måneder. Selskapet personliggjør annonsen på lås-skjermen basert på interesser, noe som naturlig nok øker klikk-hyppigheten.
Glance vet det er større betalings-villighet i USA
Det er operatørene i USA de snakker med, og ikke nødvendigvis mobil-produsentene. Det var lenge tradisjon for forhåndsinstallerte apper på Android, noe som også er en greie på visse Windows-laptoper, men nå skal dette altså strekkes enda lenger.
Glance er verdsatt til rundt to milliarder dollar og serverer innhold til rundt 400 millioner smartmobiler i asiatiske marked. Selskapet meldte i februar i år at de ønsket å ekspandere til vesten i løpet av de kommende årene, og nå skjer det altså tidligere enn antatt.
Slik prøver tjenesten å overbevise kundene til å klikke: en pen bakgrunn, video og med nøye utvalgte fraser:
Annonse