fsr2tilxbox
Vi håper på bredere spill-støtte for FSR 2.0 enn hva som foreløpig er status på PC. Utviklere har allerede nå tilgang til FSR 2.0-teknologien til bruk i Xbox.

Annonse


Snart blir Xbox-ytelsen mye bedre

At Microsoft og AMD ikke har klart å lansere FSR 2.0 til Xbox Series og Xbox One før nå, er litt rart.

2020-konsollene trenger FSR 2.0

Klart er teknologien nettopp lansert på PC i 2.0-utgave, og med få støttede titler. Utviklerne må nemlig legge til støtte, og nå er det opp til dem å få det til å skje på konsollene til Microsoft.

Hadde det ikke gitt mening å prioritere teknologien til Xbox Series X/S og Xbox One (som også får, morsomt nok) all den tid konsollene ofte er tregere enn manges gaming-maskiner som uansett har tilgang til Nvidia sin teknologi om man er på “det grønne laget”?

AMD mener de har fortrinnet vs. Nvidia DLSS. Kanskje, men ikke i forhold til støtte.

AMD lover støtte i disse spillene:

Det var i mars vi meldte at “AMDs super-teknologi kommer til Xbox

Slik fungerer teknologien, grovt oppsummert:

Annonse


“FSR gjengir spill med lavere oppløsninger, og oppskalerer deretter bildet slik at det passer til skjermen din og bruker en unik algoritme som forhindrer ujevne og samtidig øker detaljnivået med super høy kvalitet, og gir deg ekstra ytelse med liten eller ingen innvirkning på visuell kvalitet ved FSR-innstillingene av høyeste kvalitet.»

Den gang meldte vi også at AMD ikke kunne si noe om når vi kunne oppleve spill med FSR 2.0 på Microsofts konsoller, men siden utviklerne har hatt utviklerpakken siden i høst, og fordi de nå får ytterligere tilgang, er lanseringen av de første spillene kun et tidsspørsmål.

Eksempler på FSR 2.0-implementering følger nemlig nå med i “Microsoft Game Developer Kit (GDK)”, noe som vil gjøre det enklere for dem å komme i gang. Det skal bli spennende å se hva som kan oppnås.

AMD lover FSR 2.0-støtte i over 110 kommende spill:

Annonse